Publikujete mobilnú aplikáciu? Nezabudnite na ASO!

by spravca
0 comment

Pravdepodobne máte vývoj mobilnej aplikácie za sebou a plánujete so svojou aplikáciou vstúpiť do obchodov s mobilnými aplikáciami. Na to, aby bola vaša mobilná aplikácia úspešná a mohla konkurovať ďalším desaťtisíckam aplikácií potrebujete ASO, teda optimalizáciu aplikácie pre obchody s mobilnými aplikáciami.

Čo je ASO?

ASO – App Store Optimization je optimalizácia určitých prvkov vašej mobilnej aplikácie, ktorá zabezpečí zvýšenie viditeľnosti vašej aplikácie v obchodoch s mobilnými aplikáciami. Preto už počas vývoja mobilnej aplikácie sa poobzerajte aj po jej optimalizácii. Spomeňme si tie najdôležitejšie prvky vašej mobilnej aplikácie, ktoré by ste mali optimalizovať:

  • Cieľové publikum – je dôležité vedieť, pre koho ste mobilnú aplikáciu vyvíjali a komu má slúžiť. Od tohto základného poznania sa potom odvíja vaša marketingová stratégia.
  • Názov – jednoduchý, ľahko zapamätateľný, výstižný. Ideálne ak by sa zmestil do 23 znakov. Neodporúča sa prekročiť 50 znakov.
  • Ikona – vytvorte unikátny dizajn, ktorý bude prezentovať vašu mobilnú aplikáciu.
  • Kľúčové slová – tu majte na pamäti 3 slová: relevancia, obtiažnosť a návštevnosť. Kľúčové slová musia súvisieť s vašou mobilnou aplikáciou, ideálne by nemali mať vysokú konkurenciu a naopak mali by sa prezentovať vysokej návštevnosti. Na základe kľúčových slov si potom aplikáciu zaraďte do správnych kategórii.
  • Popis – popíšte hlavné funkcie vašej aplikácie a dôvod prečo by si ju návštevníci mali stiahnuť.

Prečo mobilná aplikácia potrebuje ASO?

Jednoducho povedané, aby bola vaša aplikácia prvá medzi vyhľadávaniami v obchodoch s mobilnými aplikáciami. Proces optimalizácie aplikácie zjednodušuje vyhľadávanie vašim potencionálnym užívateľom. Ak správne nastavíte publikum, zvolíte kľúčové slová, pod ktorými budú užívatelia vašu aplikáciu hľadať, zaujmete ich názvom a ikonou, tak zvýšite pravdepodobnosť, že sa vaša aplikácia dostane medzi prvé vo vyhľadávaní. ASO nám tak do značnej miery pripomína SEO, kdežto SEO je optimalizácia webstránok pre vyhľadávače a ASO je optimalizácia mobilných aplikácií pre obchody s mobilnými aplikáciami.

Kto vám spraví ASO pre mobilnú aplikáciu?

Najlepšie bude, ak si ASO dáte spraviť odborníkom. Predsa len majú skúsenosti, vedia vám poradiť a usmerniť vás. Spýtajte sa vo firme, ktorá stojí za vývojom mobilnej aplikácie, ktorú chcete publikovať, či neponúka aj marketingové služby. V rámci nich by mala byť zahrnutá aj ASO optimalizácia. Samotný vývoj mobilnej aplikácie je zložitý, zdĺhavý a aj finančne náročný. Ním sa vaša práca však nekončí. Dôležité je aj uviesť vašu aplikáciu na trh. Darmo budete mať super aplikáciu, keď o nej nikto nebude vedieť. Po vývoji a testovaní mobilnej aplikácie sa preto zamerajte na ASO a samotný marketing.

 

You may also like